طراحی سایت خدماتی و آشنایی با آن

طراحی سایت خدماتی برای شرکت‌ها و مراکز خدماتی که اقدام به جذب مشتری و ارائه خدمات گسترده در سطح کشور می‌کنند، گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. فضای اینترنت برای این دسته از کسب‌وکارها، فضای بسیار مناسب و البته رقابتی است. شرکت‌های موفق در این حوزه، شرکت‌هایی هستند که علاوه بر افزایش کیفیت خدمات خود، نسبت به نحوه ارائه خدمات و برقراری ارتباط با مشتریان بسیار خلاق هستند.

یکی از راه‌های کسب درآمد شرکت‌های خدماتی مانند شرکت طراحی دکور داخلی یا معماری، سالن‌های زیبایی، مراکز آموزشی، طراحی و راه‌اندازی وب سایت حرفه‌ای و کارآمد است. افراد زیادی هستند که بدون صرف هزینه زیاد جهت اجاره دفتر یا اتاق، از طریق وب سایت خدماتی، کسب درآمد می‌کنند.


فرایند طراحی سایت خدماتی

بدون درنظرگرفتن نوع خدمات، طراحی وب سایت خدماتی می‌تواند، آینده کاری و میزان موفقیت شما در تخصص فعلی‌تان را افزایش دهد. در طراحی سایت‌های خدماتی باید به نحوه پیاده‌سازی اصول سئو و همچنین رابط کاربری بسیار دقت کرد. به عنوان مثال، وب سایت شرکتی که طراحی دکور داخلی انجام می‌دهد؛ باید حاوی تصاویر با کیفیت و نمونه کارهای خاص و مشتری‌پسند باشد.

ضمن آنکه بهتر است، رابط کاربری مناسبی برای وب سایت در نظر بگیرید که کاربر با سایت و خدمات شما ارتباط عمیقی برقرار کند. اگر در وب سایت خود، قصد معرفی خدمات مختلف را دارید، حتما محتوای تصویری یا ویدئویی با کیفیت و ارزشمند برای مخاطب در نظر بگیرید. نکات و موارد زیادی هستند که در طراحی سایت خدماتی باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات را بیان خواهیم کرد.

ویژگی‌های مهم طراحی سایت خدماتی

فرایند طراحی وب سایت خدماتی، باید به‌صورت اصولی و حرفه‌ای انجام شود. از طرفی، به ویژگی‌های وب سایت نیز دقت کنید که ساختار کلی وب سایت شما، ساختار بسیار قوی و پایدار باشد. به یاد داشته باشید که هر چه طراحی سایت درست و بر اساس نیاز و سلیقه مشتری انجام شود؛ میزان بازدید و جذب مشتری واقعی از طریق وب سایت نیز افزایش خواهد یافت. در این بخش از مقاله به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های وب سایت خدماتی اشاره خواهیم کرد.

پیاده‌سازی تکنیک و اصول سئو (SEO) جهت بهینه‌سازی وب سایت

یکی از مراحل مهم بعد از طراحی سایت خدماتی، پیاده‌سازی دستورالعمل‌ها و تکنیک‌های سئو جهت بهینه‌سازی وب سایت است. بدین شکل، موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه و جایگاه وب سایت شما را بیش از سایر وب سایت‌ها افزایش خواهند داد. به‌طورکلی، برای آنکه در محیط اینترنت نسبت به رقبا موفقیت بیشتری برای جذب و ارائه خدمات گسترده داشته باشید؛ باید نسبت به این موضوع و اصول سئو تمرکز بیشتری کنید. حضور یک فرد کاردان و متخصص در این حوزه، قطعا فرایند اجرای دستورات سئو را برای شما آسان و سریع خواهد کرد.

پیاده سازی اصوا سئو

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خدماتی

بسیاری از وب سایت‌های خدماتی هستند که سرعت لود و بارگذاری هر صفحه از سایت آن‌ها، بسیار زمان‌گیر است! برای آنکه در کسری از ثانیه، نگاه و ذهن مشتری درگیر خدمات وب سایت شما شود؛ باید نسبت به افزایش سرعت لود و بارگذاری وب سایت توجه بیشتری داشته باشید. یکی از راه‌های مهم برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت، خرید هاست و دامنه از شرکت‌های مطمئن و معتبر است!

طراحی و اجرای رابط کاربری مشتری‌پسند (User Interface)

دسترسی به امکانات و قابلیت‌های وب سایت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن اهمیت داد. همچنین رابط کاربری اصولی و مخاطب‌پسند در طراحی وب سایت خدماتی، باعث افزایش تعداد مشتری‌ها و ترافیک ورودی وب سایت خواهد شد. تصاویر گرافیکی، عکس‌ها، محتوای متنی و ویدئویی باید بسیار با کیفیت و هماهنگ با نوع خدمات تعریف شده باشند. ترکیب رنگ در وب سایت و همچنین دسترسی سریع به منوها نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن وب سایت

در طراحی وب سایت خدماتی، باید نسبت به ریسپانسیو بودن وب سایت نیز دقت کنید. بدین معنا که وب سایت خدماتی طراحی شده باید در تمام دستگاه‌های دیجیتال مانند تبلت، گوشی هوشمند و ... قابل‌دسترس باشد. بدین نحو، کاربر دسترسی بیشتر به وب سایت در موقعیت‌های مختلف خواهد داشت.

دسترسی کاربر به‌تمامی خدمات

تمامی خدمات، به‌صورت دسته‌بندی‌شده و منظم همراه با بیان جزئیات، باید در وب سایت تعریف شده باشند. بدین ترتیب، کاربر یا مشتری واقعی متناسب با نیاز خود یکی از خدمات ارائه شده را به‌صورت آگاهانه انتخاب خواهد کرد.

لینک گذاری مناسب

تعریف لینک‌ها باید بر اساس محتوا و نوع خدمات وب سایت باشد که کاربر با انتخاب هر لینک، اطلاعات و داده‌های بیشتری نسبت به فعالیت و خدمات شما دریافت کند. این کار باعث ماندگاری بیشتر مشتری در وب سایت و همچنین افزایش اعتماد او به خدمات شما خواهد شد.

لینک گذاری مناسب

نمایش نظرات و سایر دیدگاه‌ها

حتما در بخشی از طراحی سایت خدماتی، فضایی برای درج پیشنهادها و انتقادات مشتریان در نظر بگیرید. همچنین در یک صفحه مشخص نظرات سایر مشتریان را منعکس کنید.

پیاده‌سازی صفحات مهم در طراحی سایت خدماتی

در طراحی سایت خدماتی برخی طراحان، صفجاتی که اهمیت دارند را طراحی می‌کنند. این صفحات نه‌تنها ظاهر سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بلکه سبب راحتی و رضایت هرچه بیشتر کاربران می‌شوند.

طراحی صفحه تماس با ما و درباره ما

حتما صفحه‌ای از وب سایت خود را به توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های خود اختصاص دهید. یعنی همان صفحه درباره ما یا معرفی شرکت. مشتری یا مخاطب هدف شما، پس از بررسی و مطالعه این بخش، نیاز به برقراری تماس با شما خواهد داشت. بنابراین، باید صفحه جداگانه‌ای به‌عنوان صفحه تماس با ما طراحی کنید که مشتری یکی از راه‌های برقراری ارتباط را با شما انتخاب کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، حتما در این بخش آدرس صفحات مجازی فعال خود را معرفی کنید.

همچنین می‌توانید، در طراحی سایت خدماتی، از چت یا گفتگوی آنلاین جهت برقراری ارتباط سریع با مخاطبین استفاده کنید. از طرفی پیشنهاد می‌کنیم، در صفحه تماس با ما، آدرس شرکت یا مرکز خدماتی را نیز عنوان کنید که مشتری اعتماد بیشتری به فعالیت‌های شما داشته باشد.

طراحی صفحه یا ابزار جستجوی خدمات

اگر از جمله شرکت‌های بزرگ خدماتی هستید و دامنه فعالیت شما بسیار گسترده است. حتما در طراحی وب سایت خدماتی، بخشی را به‌عنوان قابلیت جستجوی خدمات در نظر بگیرید. از طریق این ابزار، مشتری‌ها دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به خدمات شما خواهند داشت.

معرفی اپلیکیشن یا برنامه مرتبط

برخی از کسب‌وکارهای خدماتی مانند آموزشگاه‌ها یا هتل‌ها و مهمانسراها، ممکن است؛ علاوه بر وب سایت خدماتی، اپلیکیشن اختصاصی یا مرتبط با فعالیت خود نیز داشته باشند. اگر از این دسته شرکت‌های خدماتی هستید؛ حتما در وب سایت خود، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مرتبط با فعالیت خود را به مشتریان معرفی کنید.

معرفی برنامه

صفحه سفارش و دریافت خدمات آنلاین

اگر ارائه خدمات شما به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، حتما یک صفحه از وب سایت را به این بخش اختصاص دهید. در این صفحه، شرایط سفارش و دریافت خدمات آنلاین را به مخاطب تشریح کنید. ممکن است، برخی از شرکت‌ها برای ادامه همکاری با شما، نیاز به رزرو وقت یا واریز وجه داشته باشند.

فرایند طراحی سایت خدماتی

برای اینکه طراحی سایت خدماتی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد، باید برخی مراحل و فرایندها دنبال شوند. همین عامل سبب می‌شود که سایت مورد نطر به‌درستی و بدون هر گونه کاستی و نقص راه‌اندازی شود. 

نیازسنجی و شناخت کامل جامعه هدف

مهم‌ترین نکته، پیش از طراحی وب سایت خدماتی، توجه و بررسی نیاز جامعه هدف است! بدون شناخت و بررسی نیاز مخاطبین، وب سایت طراحی شده از عملکرد مطلوبی برخوردار نخواهد بود. اگر نیاز مشتریان هدف خود را به‌خوبی بشناسید و سعی در رفع اصولی این نیاز داشته باشید؛ مطمئنا میزان ترافیک ورودی وب سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی اصولی

برای آنکه طبق یک برنامه جامع و هدف‌گذاری شده، مراحل طراحی سایت خدماتی را طی کنید؛ باید قبل از طراحی سایت، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف خود را مشخص کنید. بدین ترتیب، مطابق با اهداف خود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، فرایند طراحی و راه‌اندازی وب سایت به‌صورت اصولی و حرفه‌ای طی خواهد شد.

انتخاب نام و خرید هاست و دامنه

برای وب سایت خود، یک نام دامنه مشخص قابل‌درک تعریف کنید. هر چه در طراحی وب سایت خدماتی از نام‌گذاری‌های درست و اصولی استفاده کنید، ماندگاری نام برند شما در ذهن مخاطبین نیز بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، برای نام وب سایت خود، حتما دامنه مناسب تعریف کنید. دامنه وب سایت‌ها از ir. تا com. یا net. ممکن است، متفاوت باشند. باتوجه‌به گستردگی فعالیت و خدمات خود، دامنه صحیح انتخاب و خریداری کنید. در خرید هاست از شرکت‌های معتبر نیز دقت کنید. چرا که بخش زیادی از اطلاعات و داده‌های وب سایت شما بر روی هاست ذخیره و بارگذاری خواهند شد. می‌توانید مطابق با نیاز خود و نوع سایت، از هاست ویندوز یا لینوکس استفاده کنید.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا برنامه سایت ساز مناسب

امروزه، بیشتر کسب‌وکارها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای طراحی و راه‌اندازی وب سایت خدماتی خود استفاده می‌کنند. دلیل استقبال از وردپرس نسبت به سایر برنامه‌ها، مدیریت آسان و به‌روزرسانی سریع وب سایت است. البته برنامه و نرم‌افزارهای سایت ساز زیادی هستند که مناسب راه‌اندازی سایت خدماتی هستند .بنابراین، باتوجه‌به نوع فعالیت و میزان مهارت در مدیریت سایت، می‌توانید یکی از برنامه‌ها را جهت طراحی سایت خدماتی انتخاب کنید.

انتخاب تِم گرافیکی جذاب و کاربرپسند

باتوجه‌به رنگ و لوگوی برند خود، از تم‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب استفاده کنید. حتی اگر در صفحه اول جستجوی گوگل باشید؛ اما از تصاویر با کیفیت و اشکال گرافیکی خلاقانه با رنگ‌های جذاب استفاده نکنید؛ مطمئن باشید که به‌مرورزمان میزان بازدید از سایت شما کاهش می‌یابد. برای آنکه این مرحله از طراحی وب سایت خدماتی به‌صورت تخصصی و اصولی انجام شود، بهتر است، از گرافیست حرفه‌ای در این حوزه کمک بگیرید.

استفاده از زبان برنامه‌نویسی در طراحی سایت خدماتی

بعضی از کسب‌وکارها، نیاز دارند که برخی از بخش‌ها و صفحات وب سایت را به طور اختصاصی طراحی کنند یا برخی قابلیت‌های به‌روز و امکانات جدید به وب سایت اضافه کنند. این مرحله از طراحی وب سایت خدماتی را بهتر است، به برنامه‌نویس حرفه‌ای و کاردان بسپارید.

ورود و انتشار اطلاعات و محتواها

پس از آنکه بخش‌های اصلی و صفحات مهم وب سایت خدماتی طراحی شدند. باید نسبت به انتشار محتواهای باکیفیت و مخاطب‌پسند اقدام کنید. هرگز از تصاویر و نمونه کارهای کپی یا بی‌کیفیت استفاده نکنید! این کار باعث بی‌اعتمادی جامعه هدف شما نسبت به فعالیت‌ها و خدماتتان خواهد شد. فرایند طراحی وب سایت خدماتی، بدون ورود اطلاعات و محتواهای ویدیویی، تصویری، صوتی و ... فرایندی ناکارآمد و ناقص تلقی خواهد شد! پس مانند سایر بخش‌ها، برای این مرحله از طراحی سایت اهمیت زیادی قائل شوید.

تولید محتوا و انتشار آن

بررسی فنی و رفع اشکالات وب سایت

یکی دیگر از مراحل مهم از مراحل طراحی سایت خدماتی، تست فنی و بررسی نواقص و اشکالات وب سایت است. با اجرای این مرحله، میزان توجه و دقت شما در طراحی وب سایت ارزیابی خواهد شد. پس از آنکه وب سایت را به‌صورت اصولی و حرفه‌ای طراحی کردید، باید تمام صفحات، لینک گذاری‌ها، ارتباط میان صفحات، سرعت بارگذاری سایت و همچنین هر صفحه از وب سایت و سایر موارد؛ مورد ارزیابی و تست فنی قرار بگیرند. سپس برای رفع هر یک از ایرادات اقدام کنید.

تحویل نهایی وب سایت

شاید به‌جرئت بتوان گفت، این مرحله شیرین‌ترین و بهترین مرحله از طراحی سایت خدماتی است! به این خاطر که حاصل تمام توجهات و تلاش‌های شما در رضایت مشتری و اجرای دقیق وب سایت جمع شده است. پس از اجرا و راه‌اندازی وب سایت، در صورت نیاز توضیحات کامل را به مشتری ارائه کنید.

دلیل موفقیت و افزایش مخاطبین وب‌سایت‌های رقبا، پشتیبانی مستمر و صحیح آن‌ها از وب سایت است. ضمن آنکه، اطلاعات و محتواهای درج شده در وب سایت نیز باید به طور مرتب به‌روزرسانی شوند. این مرحله خارج از مراحل طراحی سایت خدماتی است. حتما هنگام تحویل نهایی وب سایت خدماتی، توضیحات کامل دراین‌خصوص را به مشتری ارائه کنید که وب سایت از رقابت با سایر کسب‌وکارهای مشابه و آنلاین، دور نماند!

چگونگی ارتباط با ما

از سه طریق می‌توانید، با ما در ارتباط  باشید:

وب سایت مجموعه

از طریق صفحه تماس با ما
می‌توانید، درخواست خود را ثبت کنید.

شبکه‌های اجتماعی

از طریق شبکه‌های اجتماعی
نیز می‌توانید، با ما ارتباط داشته باشید.

تماس تلفنی

از طریق شماره‌های دفتر
نیز می‌توانید، با ما ارتباط داشته باشید.

نیاز به مشاوره دارید

از طریق صفحه ارتباط با ما
می‌توانید، درخواست مشاوره کنید.

 

یا با ما از طریق تلفن یا ایمیل در ارتباط باشید.

تماس بگیرید

02632285078

آدرس ایمیل ما

info@irwebs.com

شبکه‌های اجتماعی ما

بیشتر با ما در ارتباط باشید.